آنچه بر من گذشت

زندگینامه‌ی من ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

آنچه بر من گذشت

زندگینامه‌ی من ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

آثار علمی، پژوهشی، مقالات و یادداشت های دامنه 4


به قلم دامنه


(آثار دامنه)


به نام خدا. اساساً دامنه به کتاب و کتابخوانی و یادداشت نویسی آثار و منابع مهم بسیار علاقه داشته و دارد. امروز که 29 آذر ماه 1395 است سالروز درگذشت مرحوم آیة الله العظمی حسینعلی منتظری (در 29 آذر 1388) است.


کتاب ممنوع الچاب «واقعیت ها و قضاوت ها»، نوشتۀ یکی از شاگردان مرحوم آیة الله العظمی حسینعلی منتظری در 14 آذر 13777 است در موضوع برکناری آن مرحوم از قائم مقامی رهبری و  ابعاد فکری و سیاسی ایشان و مسائل دهۀ اول انقلاب.



مرحوم آیة الله العظمی منتظری (1301_29 آذر 1388) و همسرشان مرحومه ماه سلطان ربّانی (1305_6فروردین 1389)


جالب این است بدانید که این نوشته در دورۀ ریاست جمهوری حجة الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی یعنی دولتی که مشهور شد به «دولت اصلاحات» ممنوع الچاب شد و هنوز نیز ممنوع الچاپ مانده است.


اما دامنه با توجه به حدیث الانسانُ حریص علی ما مُنِع (نهج الفصاحه. ح ش 571.) یعنی انسان کنجکاو می شود بر چیزی که از آن منع شده است. به عبارتی دیگر «انسان نسبت به چیزی که از آن منع می‌شود، حرص می‌ورزد» این نوشته ی 245 ورقه ای A4 را در سال های گذشته یافته و خوانده بود و در 94 ورقه یادداشت برداری نموده بود! و هیچ پیش داوری هم نداشته بود و اینک نیز قضاوتی نمی کند. بگذرد دامنه.



مرحوم آیة الله العظمی حسینعلی منتظری. عمادالدین باقی. حجتی وزیر جهاد کشاورزی


آیة الله العظمی منتظری کیست؟ در پست 3905 :  اینجا


و این عکس زیر عکسی ست که دامنه از آخرین برگۀ یادداشت هایش از آخرین ورقۀ کتاب «واقعیت ها و قضاوت ها» انداخته است.


منظور این است سهل و آسان است که شخصی را در بند کرد؛ ولی ناممکن و سخت است که فکری را در بند نمود. زیرا در دین اسلام، چنین کردار و کاری ناصواب است.


خدا این مرجع مبارز و به فرمودۀ امام خمینی _رهبر کبیر انقلاب اسلامی_ «فقیه عالیقدر» و فرزند شهیدش محمد منتظری را رحمت کناد.



آخرین برگۀ یادداشت ها  از آخرین ورقۀ کتاب «واقعیت ها و قضاوت ها». عکاس: دامنه


(دامنه دارابکلا)