آنچه بر من گذشت

زندگینامه‌ی من ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

آنچه بر من گذشت

زندگینامه‌ی من ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

آنچه بر من گذشت 33

پست 33 : به نام خدای آفرینندۀ آدمی. در ادامۀ «آنچه بر دامنه گذشت» به کشته شدن یک همکلاسی در زیر بُلدوزر می پردازم:

به گمانم سال 56 و 57 بود. تازه داشتند جادۀ دارابکلا را تعریض می کردند. بین سربالایی پاسگاه تا پیچ گلچین. تا پاسی از شب بُلدوزر به رانندگی تُرکی به اسم «عارف» به کندن و خاک برداری مشغول بود. مردم محل هم، دسته دسته می آمدند نگاه می کردند. بُلدوزر به تپّۀ روبروی خونۀ محمد مهاجر رسیده بود. عبور دوم پایین محله، کوچه ی پشت درمانگاه. این همکلاسی ما که من اسمش را فراموش کردم (به نظرم با آق محمد نکایی و ایل و تبارشان نسبت داشت) بالای تپه در یک متری  بُلدوزر، داشت تماشا می کرد و حتی من یک لحظه دیدمش که داشت نون هم می خورد. ناگهان سُر خورد، یا خاک ریزش کرد و یا نمی دانم به چه علتی بود، رفت زیر چرخ های آهنی تیغه دار بُلدوزر و در دَم لِه شد و مُرد. فضای وحشتناکی در آن ساعت شب ایجاد شد.

آن سال این رخداد هولناک که با چشمم دیده بودم، بر من بسیار حادثه ای دلخراش بود و تا مدت ها از بُلدوزر می ترسیدم. یاد او را گرامی می دارم و خواستم بگویم که روستا در حالی که در حال نوسازی بود، این اتقاق شُوم رخ داده بود و ما دانش آموزان نوجوان را به کُما و هراس برده بود.


دامنه. سال 1357. مکان عکس سبزمیدان ساری

دامنه. سال 1357. مکان عکس سبزمیدان ساری

بلدوزر

بلدوزر

آثار علمی، پژوهشی، مقالات و یادداشت های دامنه 64


به تنظیم دامنه


آثار دامنه


پژوهش ها، مقالات، اسناد و یادداشت ها 64


آثار دامنه. پژوهش ها، مقالات، اسناد و یادداشت ها     آثار دامنه. پژوهش ها، مقالات، اسناد و یادداشت ها


نمونه ای از خبرها و خبرخوانی های سیاسی و منطقه ای در جلسات «تحقیقات و مطالعات» دارابکلا با رفقا در سال های دهۀ شصت به خط و ثبت دامنه


(دامنه دارابکلا)

آثار علمی، پژوهشی، مقالات و یادداشت های دامنه 63


به تنظیم دامنه


آثار دامنه


پژوهش ها، مقالات، اسناد و یادداشت ها 63


آثار دامنه. پژوهش ها، مقالات، اسناد و یادداشت ها     آثار دامنه. پژوهش ها، مقالات، اسناد و یادداشت ها



آثار دامنه. پژوهش ها، مقالات، اسناد و یادداشت ها


صورتجلسۀ کنفرانس های جلسات «تحقیقات و مطالعات» دارابکلا با رفقا در سال های 1369 و 1368 به خط روانشاد یوسف رزاقی، سید علی اکبر هاشمی  و خط سید رسول هاشمی . در این سه سند بحث ها و موضوعات و تکالیف فصل و سال اعضای جلسه مشاهده می شود یاد روانشاد یوسف رزاقی به خیر. تمامی این اسناد و سندهای متعدد دیگر در آرشیو اسناد شخصی دامنه محفوظ است


(دامنه دارابکلا)

آثار علمی، پژوهشی، مقالات و یادداشت های دامنه 62


به تنظیم دامنه


آثار دامنه


پژوهش ها، مقالات، اسناد و یادداشت ها قسمت 62


آثار دامنه. پژوهش ها، مقالات، اسناد و یادداشت ها     


و


    


نمونه هایی دیگر از صورتجلسات کنفرانس های جلسات «تحقیقات و مطالعات» در دارابکلا در دهۀ شصت توسط رفقا که نام شان در متن عکس موجود است. با موضوعات متعددی چون  بررسی شکل گیری خوارج. اخباریگری. تاریخ اسلام، مقتضیات زمان و مسائل جهان بینی اسلامی و اخبار روز ایران و جهان. یاد روانشاد یوسف رزاقی به خیر


(دامنه دارابکلا)