پست ۲ : به نام خدای آفریننده ی آدمی. تولدم در لای قرآن خاندان مان، _به خطّ اخوی ام شیخ وحدت_ سال 1342 شمسی و 8 شوال 1383 قمری ست، ولی در سجلِّ ثبت احوال، 2 فروردین 1343، ثبت شده در 5 شهریور 1343 در حوزه ی 3 مرکزی ساری ست.

هفتمین فرزند هستم. در اتاق ایوانِ پدربزرگم مرحوم ملّاعلی، ابن ملّاحیدر، ابن ملّاطالب، _مشهور به کبل آخوند_ در محلّه ی زیبای «حموم پیش» دارابکلا، به وضع طبیعی زاده شدم. پدرم مرحوم شیخ علی اکبر طالبی دارابی ست و مادرم مرحومه زهرا آفاقی دارابی بنتِ آقاشیخ باقر آفاقی دارابی.

8 فرزندیم از والدینی که هر دو در بیت مان، مکتبخانه داشتند و آموزگار قرآن و دین بودند. چهار خواهر: طاهره، فاطمه، طیبه، کلثوم و چهار برادر: ابوطالب، حیدر، ابراهیم، باقر. از همه ی 4 خواهر، کوچکترم، ولی از یک برادر، بزرگتر.

طعم شیرینِ شیر پاک مادر عزیز و بسیار مهربانم را که آموزگار قرآن و ذاکره ی اهلبیت عصمت و طهارت _علیهم السّلام_ بود، تا بیش از 2 سال، به طور کامل و زیاده از میزان، چشیدم و طعم تلخ نداشتی های رایج روزگارم را نیز حسّ کرده ام. فعلا" در این قسمت، تا اینجا اتوبیوگرافی ام _زندگی خودنوشت_ کافی ست. 

قدیمی ترین عکس دامنه. سال 1350. دارابکلا. دو عکس سند در ادامه ی مطلب


کارنامۀ قبولی کلاس اول دامنه. خرداد 1351، دبستان دولتی دارابکلا

سال 1368 «گذشته های ویژه» ام را به خط خودم نوشته و تا 1394 ادامه اش داده ام