آنچه بر من گذشت

زندگینامه‌ی من ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

آنچه بر من گذشت

زندگینامه‌ی من ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

آنچه بر من گذشت 19

پست 19 : به نام خدای آفرینندۀ آدمی. در ادامۀ «آنچه بر دامنه گذشت»، این را هم اشاره کنم و به مراحل بعدی عبور کنم و آن این که، در دبستان، علاوه بر هم محلّه ای هایم در حموم پیش دارابکلا، با چه کسانی دوست و رفیق شده بودم؟

معمولاً یک نوجوان در دبستان، از محدودیت در یک محیط بسته ی خانواده و محیط نیمه بازِ محلّه اش، عبور می کند و خود را با بچه های کُل روستا مواجه می بیند و کم کم جرأت می یابد به دور از چشم خانواده، که چهارچشمی بچه ها را مراقب اند (به قول دارابکلایی ها: پِنّنِه)، با افراد دیگری آشنا شود و رفیق و همبازی برگزیند.

من هم در دبستان از این پُل، استفاده کردم و با اینان که نام می برَم، آشنا و دوست صمیمی و با برخی ها رفیق نزدیک شدم. از هم محلّه ای ها گرفته تا همه ی جای جای روستا:

  1. حمیدرضا عباسیان
  2. سید اسدالله سجادی دارابی
  3. محمدتقی محسنی دارابی
  4. محمد گرجی نژاد
  5. سیدعلی اصغر هاشمی دارابی
  6. محمد طالبی دارابی
  7. سید علی اکبر صبّاغ دارابی
  8. محمد سورتچی
  9. آق باقر شفیعی دارابی (پسر عمّه ام)
  10. آق حسین دارابی
  11. عبدالله رمضانی دارابی (حاج ممسن عبدالله یورمحله)
  12. علی سحرخیز (مرحوم مِلّا)
  13. سیدرسول هاشمی دارابی
  14. علی ملائی دارابی (آق ابراهیم)
  15. علی ملایی دارابی (کاظم)
  16. حسن خالی [عارف زاده]
  17. عبدالله رمضانی دارابی (مرحوم زکریاتقی)
  18. خلیل طالبی دارابی
  19. مهران دباغیان
  20. عیسی رمضانی دارابی (مرحوم مرتضی)
  21. خلیل آهنگر دارابی
  22. علی اکبر بابویه دارابی ببخیل
  23. مرحوم ابراهیم چلویی دارابی (پشت پاسگاه قدیم)
  24. سیدکاظم صباغ دارابی
  25. مرحوم اکبر مؤمنی دارابی (اوسا
  26. مرحوم عزیز آهنگر دارابی (مُرسم)
  27. محمود آهنگر دارابی (مُرسم)
  28. محمدرضا لاری دارابی (اوسا)
  29. آق بزرگ صالحی دارابی (پسرِ دائی زادۀ مادرم، آق میرزحسن)
  30. مرحوم محمود مهاجر
  31. شهید محمد جواد طالبی دارابی
  32. شهید عیسی ملایی دارابی
  33. سعید دارابی
  34. احمد آهنگر دارابی (چهارباغ)

با نامبردگان بالا که همگی، هم دبستانی هایم بودند، رابطۀ بسیار صمیمانه داشتم و هنوز هم در دلم، آن روحیۀ رِفق و محبت و آمیختگی نسبت به آنان وجود دارد؛ گرچه زمانه و هجرت من به قم در اواسط و نیز سپس در اواخر دهۀ 60، رفت و آمدها و دیدارها و سطح روابط دوستانه را کاسته است، اما از میان نبرده است.



دامنه. سال 1354. دارابکلا. باغ مرحوم حاج غلام محسنی بهشهری. عکاس: محمدتقی محسنی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد