آنچه بر من گذشت

زندگینامه‌ی من ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

آنچه بر من گذشت

زندگینامه‌ی من ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

آثار علمی، پژوهشی، مقالات و یادداشت های دامنه 56


به نام خدا


دامنهٔ کویر2، کویریات دامنه قسمت 108


داند او خاصیت هر جوهری


در بیانِ جوهرِ خود چون خری


که همی‌ دانم یَجوز و لایَجوز


خود ندانی تو یجوزی یا عَجوز


این روا و آن ناروا دانی ولیک


تو روا یا ناروایی بین تو نیک


قیمت هر کاله می‌دانی که چیست


قیمت خود را ندانی احمقی ست


سَعدها و نَحسها دانسته‌ای


ننگری سَعدی تو یا ناشسته‌ای


جان جمله علم ها اینست این


که بدانی من کیَم در یَومِ دین


آن اصولِ دین بدانستی ولیک


بنگر اندر اصل خود گر هست نیک


(مثنوی مولوی، دفتر سوم، بیت 2649 تا 2655)


دامنه : اشارۀ مولوی به انسان هایی ست که با آن که مدعی اند خیلی می داننداما به خود و خویشتن خود غفلت دارند.

===========


من در بخش هایی از زندگانی ام، با دو وبلاگم «دامنۀ دارابکلا» و «آلبوم دامنۀ دارابکلا» و وبلاگ های دیگرم، برای دامنه خوانان شریف پست های متعددی به اشتراک گذاشته ام و اینک چیزی نمانده که سال 1395 را نیز طی کنم و به درکِ حلول سال جدید 1396 برسم.


ان شاء الله دامنه خوانان شریف، در سلامت باشند و سال آیندۀ خورشیدی را، باز هم به دور خورشید بگردند و جَبهۀ خویش را بر سجدۀ ستایش و سپاس خدا سائش دهند و سلامت و معنویت بیابند. ایام خوب خدا همآره مستدام.

(دامنه دارابکلا)


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد